Reklamační řád

 

Všeobecná ustanovení


Tento reklamační řád byl zpracován dle Obchodního zákoníku č. 513/91 Sb. a Občanského zákoníku č. 40/64 Sb. se všemi příslušnými novelami a dle Zákona na ochranu spotřebitele č. 643/92 Sb. a vztahuje se na zboží, které bylo zakoupeno u společnosti Bealerex s.r.o. a jehož reklamace byla uplatněna v záruční době. 

Ke každému zboží, které bylo zakoupenou u společnosti Bealerex s.r.o. je přiložen daňový doklad, kněkterým výrobkům záruční list, není-li záruční list k danému výrobku přiložen, k uplatnění záruky slouží právě daňový doklad

V okamžiku převzetí zboží stvrzuje zákazník svůj souhlas s níže uvedenými záručními podmínkami.


Pokud odběratel zjistí jakýkoliv rozdíl mezi daňovým, popř.dodacím listem a skutečně dodaným zbožím (v druhu, množství nebo sériovém čísle) nebo neobdržel se zásilkou správně vyplněný daňový, popř.dodací list se sériovými čísly výrobků, je povinen toto neprodleně ohlásit emailem reklamace@bealerex.cz. Při převzetí zboží a při převzetí od dopravce je povinen toto nahlásit nejpozději do dvou pracovních dnů od převzetí od dopravní služby. Pokud tak neučiní, vystavuje se nebezpečí, že na pozdější reklamaci nebude brána zřetel.

Záruční podmínky:

Tyto záruční podmínky a reklamační řád upravují podmínky a rozsah záruky poskytované prodávajícím na zboží dodávané kupujícímu na základě smlouvy o prodeji, jejích příloh a jednotlivých kupních smluv, jakož i postup při vyřizování reklamačních nároků uplatněných kupujícím na dodané zboží, vyjma zboží uvedeného v následujícím odstavci. 

Pokud je součástí zboží dodaného prodávajícím kupujícímu originální záruční list výrobce nebo distributora daného zboží, pak je kupující povinen respektovat pokyny uvedené na daném záručním listu daného zboží. Pokud dle daného originálního záručního listu, provádí reklamaci daného zboží smluvní partner prodávajícího, pak probíhá reklamace daného zboží dle podmínek smluvního partnera a v souladu s platným právním řádem. Kupující se zavazuje dané podmínky respektovat. 

Tyto záruční podmínky a reklamační řád jsou nedílnou součástí každé kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím za podmínek dohodnutých ve smlouvě o prodeji. Záruční podmínky a reklamační řád jsou platné a závazné, pokud v kupní smlouvě či v dodatku v těmto smlouvám či jiné písemné dohodě nebude stranami dohodnuto jinak. 

Záruční doba
  • Doba záruky začíná dnem vystavení dodacího a záručního listu a prodlužuje se o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě. Dodavatel si vyhrazuje právo vadný díl nahradit bezvadným se stejnými nebo lepšími parametry. V případě výměny zboží se záruční doba neprodlužuje. Odběratel dostane nový doklad, kde bude uvedeno nové zboží. Další případné reklamace bude uplatňovat na základě nového dokladu.

  • Prodávající poskytuje kupujícímu záruku za jakost zboží 24 měsíců od data převzetí zboží spotřebitelem, v případě obchodně právního vztahu 12 měsíců, pokud ze záručního listu, výdejky ke zboží, dodacího listu, příp. jiného dokladu ke zboží nevyplývá odlišná délka záruční doby poskytovaná prodávajícím.

  • Zárukou za jakost přejímá prodávající závazek, že dodané zboží bude po určitou dobu způsobilé pro použití k obvyklému, příp. smluvenému účelu a že si zachová obvyklé, příp. smluvené vlastnosti.

  • Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit.

Reklamace může být zamítnuta v následujících důvodů:
    • Poškozením zboží při přepravě (tyto škody je nutno reklamovat u dopravce).
    • Porušením ochranných pečetí, protiprachových pásků na HDD a garančních nálepek a dále porušením nebo poškozením sériového čísla.
    • Mechanickým poškozením, neodbornou instalací a zacházením či obsluhou.
    • Pokud byly škody způsobeny počítačovými viry.
    • Pokud se závada projevuje pouze u softwaru, u kterého není odběratel schopen doložit legální způsob nabytí.
    • Používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svými parametry kancelářskému prostředí nebo parametrům.
    • Zboží, které bylo poškozeno přírodnímy živly.
    • Zboží, které bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v jeho dokumentaci
    • Zboží poškozené zapojením do sítě neodpovídající především ČSN 33 20 00, ČSN 33 21 30 a ČSN 33 21 80.
    • Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení zboží (nebo jeho dílů) způsobené používáním. Kratší životnost nelze v takovém případě považovat za vadu a ani ji jako takovou reklamovat. Záruka se dále nevztahuje na pokles kapacity baterií, která je způsobena běžným uživáním a závisi na intenzitě používání - počet nabíjecích cyklů baterie.
      Zboží je k reklamaci zásadně předáváno v místě prodeje a osobně. Je-li zasíláno jakoukoli službou, přechází nebezpečí škody na zboží na kupujícího okamžikem předání zboží k přepravě, plnou odpovědnost za doručení nese kupující. Zboží k opravě může být předáno prodávajícímu, u kterého bylo zboží zakoupeno nebo autorizovanému servisu, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším. Seznam servisních středisek je uveden na www.apple.cz.

  • Obrazovka monitoru LCD je považována za vadnou, jestliže jsou na ní 3 špatné 3 pixely nebo jestliže je na obrazovce monitoru více než 7 náhodných subpixelů nebo 2 dvoubody nebo 1 trojbod.

  • Zařízení pro ukládání dat jsou technická zařízení, jejichž poruchovost je objektivním jevem a má stochastický charakter. Prodávající neodpovídá za škody způsobené ztrátou dat vzniklé v důsledku poruchy zařízení určeného pro ukládání dat.

  • Prodávající rovněž neodpovídá za případnou ztrátu, poškození či zneužití dat, která jsou uložena na zařízeních pro ukládání dat v počítačovém systému. Při předání systému, serveru či notebooku k opravě, je povinností kupujícího zabezpečit si vytvoření odpovídající zálohy potřebných dat a zabránit jejich možnému zneužití.

  • Prodávající negarantuje plnou funkčnost aplikačního SW ve verzích, které nejsou vhodné (nejsou vytvořeny) pro objednaný operační systém. Za případné problémy způsobené omezenou funkčností aplikací, které tuto podmínku nesplňují, nepřebírá prodávající žádnou zodpovědnost.

Rozsah záruk
  • Prodávající poskytuje na dodávané zboží ve smyslu těchto záručních podmínek záruční dobu, která počíná běžet od data uskutečnění prodeje zboží zákazníkům.

  • Záruční doba, uvedená na záručním listu nebo výdejce či jiném dokladu.

  • Na zboží dodané prodávajícím jako náhrada za zboží oprávněně reklamované (dle Reklamačního řádu prodávajícího) poskytne prodávající novou záruční lhůtu v délce minimálně 3 měsíce od data dodávky náhradního zboží, pokud není v záručním listu nebo výdejce k náhradnímu zboží uvedena záruční lhůta jiná.
  • Reklamace je jednostranným právním úkonem, kterým kupující označí vadné vlastnosti zboží a zároveň sdělí, jaký konkrétní nárok z odpovědnosti za vady uplatňuje. Reklamované zboží musí být doručeno v obalu vylučujícím jeho poškození. Se zbožím je kupující povinen předložit daňový doklad, dodací list, popř. záruční list, byl-li se zbožím dodán, nebo jakkoli jinak prokázat oprávnění k uplatnění reklamace.

Poškozené zboží, vadné doklady, nekompletní dodávka

V případě dodání poškozeného nebo nekompletního zboží, a také pokud doklady neobsahují správné údaje nás ihned po převzetí zboží o této skutečnosti informujte.